Pravidla pro podávání a vyřizování stížností

Kdo může stížnost podat?

  • Uživatelé, kteří využívají nebo využívali sociální službu poskytovanou Centrem služeb pro seniory Kyjov, p. o. (dále jen Centrum).
  • Opatrovníci, zástupci z řad členů domácnosti či podpůrci těchto uživatelů (ustanovení soudem dle občanského zákoníku).
  • Osoby blízké - v zájmu uživatele, který využívá nebo využíval služby Centra a nemůže stížnost s ohledem na svůj zdravotní stav podat.
  • Zaměstnanci Centra.
  • Osoba zmocněná uživatelem, který využívá či využíval službu poskytovanou Centrem.

Stěžovatelé můžou podat stížnost ve lhůtě do jednoho roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti.

Jakou formou lze stížnost podat?

Písemně - dokument je vhodné označit jako „stížnost“, také je možné využít formulář „Stížnost na poskytování sociální služby“, který je k dispozici u sociálních pracovnic, v pracovnách v jednotlivých patrech a u každé schránky na stížnosti.

  • Osobním předáním kterémukoliv pracovníkovi, který stížnost neprodleně předá sociální pracovnici a v jejich nepřítomnosti vhodí stížnost do schránky na stížnosti.
  • Poštou
  • E-mailem či datovou schránkou
  • Vhozením do schránky na stížnosti v I., II. III. nebo IV. nadzemním podlaží nové či původní budovy (u výtahu) a v hlavní jídelně. Schránky se vybírají 1x týdně.

Ústně

  • Osobně kterémukoliv pracovníkovi, který stížnost společně se stěžovatelem písemně zaznamená na tiskopis „Stížnost na poskytování sociální služby“ a neprodleně ho předá sociální pracovnici, v případě jejich nepřítomnosti vhodí do schránky na stížnosti.
  • Telefonicky - pouze ředitelce Centra nebo sociální pracovnici.

Kontakt

Centrum služeb pro seniory Kyjov, p. o.
Strážovská 1095/1   
697 01 Kyjov

datová schránka: aihkg44

PhDr. Ladislava Brančíková, ředitelka
tel.: 518 699 513
e-mail: reditel@centrumproseniorykyjov.cz

sociální pracovnice
tel.: 518 699 514, 518 699 541
e-mail: socialni@centrumproseniorykyjov.cz

Postup vyřízení stížnosti

  • Každou doručenou stížnost zaeviduje sociální pracovnice, a to ve všední dny od 7:00 do 15:30 hod.
  • Stížnost je neprodleně postoupena ředitelce zařízení, která zajistí její prošetření a vyřízení.
  • Stížnost musí být vyřízena bez zbytečných průtahů, nejdéle do 30 kalendářních dnů ode dne doručení. Tato lhůta může být v odůvodněných případech prodloužena o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty a důvodech jejího prodloužení je stěžovatel písemně informován (neplatí v případě anonymně podané stížnosti).
  • V zájmu řádného prošetření stížnosti může být vyslechnut stěžovatel, jakož i osoby, proti kterým stížnost směřuje. O jednáních a průběhu prošetřování stížnosti je sepsán zápis.
  • Stěžovatel je o způsobu vyřízení stížnosti písemně vyrozuměn.
  • Všechny stížnosti, včetně způsobu jejich vyřízení, jsou založeny v kanceláři sociálních pracovnic. Stěžovatel má právo nahlížet do dokumentace, která je vedena o jeho stížnosti a pořizovat si z ní kopie nebo výpisy.
  • Anonymní stížnosti jsou řádně zaevidovány, prošetřeny, vyřízeny a založeny. O způsobu vyřízení anonymní stížnosti stěžovatel není informován.
  • Stěžovatel má právo svou stížnost kdykoliv odvolat.
  • Nesouhlasí-li stěžovatel s vyřízením stížnosti nebo nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě, může ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo od uplynutí stanovené lhůty požádat Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR o prověření vyřízení této stížnosti. V žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.

      Kontakt:      Ministerstvo práce a sociálních věcí
                           Na Poříčním právu 1/376
                           128 01 Praha 2
                           posta@mpsv.cz

Stejným způsobem lze ke zkvalitnění služeb poskytovaných Centrem vznést připomínku či podnět. Evidencí a vyřízením připomínek a podnětů je pověřena vedoucí úseku obslužné péče a aktivizace.

 

 

 

 

Jak postupovat v případě nespokojenosti?

V případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti má stěžovatel možnost odvolat se u nadřízeného nebo nezávislého orgánu s podnětem o prošetření postupu při vyřizování stížnosti:

  • Jihomoravský kraj, odbor sociálních věcí, Žerotínovo nám. 3/5, 601 82 Brno
    Vedoucí sociálního odboru: tel: 541 651 132
  • Kancelář veřejného ochránce práv, Údolní 658/39, 602 00 Brno
    tel.: 542 542 111
  • Český helsinský výbor, Ostrovského 253/3, 150 00 Praha
    tel: 296 526 445, 257 003 500
  • Senior telefon – tel.: 800 157 157 – bezplatná linka pro seniory, sociální služba pro pomoc v jakékoliv nesnázi fungující 24 hodin denně
  • Občanská poradna – nezávislé bezplatné místo, poskytuje rady, informace a pomoc všem potřebným. Asociace občanských poraden sídlí: Senovážné nám. 24, 116 47 Praha

Zaměstnanec pověřený evidencí stížností v zařízení: SOCIÁLNÍ PRACOVNICE.

Na kteréhokoliv zaměstnance se můžete obrátit i s připomínkou ke kvalitě služby, námětem či podnětem na zlepšení našich služeb.

×